Presentatie

Arlieke (mijn collega op de school) en ik zijn aan het begin van onze stage door de directeur gevraagd om een presentatie te houden over klasmanagement voor beginnende leerkrachten. Wij hebben uit de eerste hand kunnen ervaren dat er rond dit thema veel problemen op school zijn. We zijn direct aan de slag gegaan en hebben o.a. casussen opgesteld a.d.h.v. situaties die wij hebben meegemaakt. Donderdag was de voorbereiding voor de 17 startende leerkrachten in kannen en kruiken. Nog even doorsturen naar onze stagebegeleider.

Vrijdagmorgen kregen we een telefoontje van onze stagebegeleider, waar er verwarring klonk over het aantal deelnemers aan de presentatie. In plaats van 17 starters zou het hele onderwijscorps aanwezig zijn. Onze ogen tolden!

Later op de dag waren we op de stageschool. De stagementor, een zeer capabele leerkracht, vertelde ons dat het bestuur toch besloten had om onze presentatie schoolbreed te laten doorgaan en dat ze officieel bij het ministerie toestemming hadden aangevraagd om de school vroeger te sluiten. Arlieke leek een beetje in paniek. Ik stelde haar gerust door te ‘goochelen met aandacht’. Ik zei haar als ze mijn leeftijd en die van haar optelt en deelt door twee dat we dan dichtbij de gemiddelde leeftijd van de groep van 60 man zullen zitten.
We kijken alvast uit naar woensdag: de dag waarop we de presentatie zullen doen.

Een gedachte over “Presentatie

Plaats een reactie